Monday 2 October 2017

Permulaan

hidup ini sekejap sahaja ...pejamcelik pejam celik ..kita sudah pun dewasa..
mungkin sebelum ini aku post tentang tempat menarik yang ada dekat tangkak ni...
kali ini aku ingin mengkongsikan pula kisah hidupku....18 tahun yang lalu aku dilahirkan di hospital muar ...parents aku memang asal dari Tangkak ... adik beradik ku ada 4 org ... 2 perempuan 2 lelaki... aku adalh anak yang bongsu....abang dan kakak kakak ku semuanya sudah berkahwin dan mereka suadah mempunyai anak anak ..... tinggal aku sorang jer....heheheh

hahah.... jarak perbezaa  aku dan abangku 18 tahun.... waktu aku lahir.. abngku baru sahaja habis spm ... jadi perbezaan kami memang jauh.... kakak kakak aku...lagilah jauh... anak buah ku yang sulung hanyalah muda 2 tahun sahaja dari ku... jadi kami amat rapat ....

masih aku teringat kali pertama aku ingin menjejakkan kaki ke alam tadiika... sangat excited... waktu tu tadika tak jauh... Tadika ku ialah Tadika Kemas Kampung Solok... masih teringat kawan kawan...dan tempat itulah yang mengajarku untuk membaca seawal usia 5 tahun.... masih teringat aku boleh dikatakan seorang yang sangat penakut... kalau tak siap kerja sekolah takut kene marah....jadi balik jer rumah aku akan terus buat homework...(rajin kan...) ialah .. dulu cikgu cikgu garang ....
Kemudian ... selepas setahun berada dialam tadika .. keluarga ku membuat keputusan untuk menghantarku ke prasekolah .... ketika berusia 6 tahun...pra sekolah tu di sk ledang... dari situ lah aku mula mengenal ramai kawan kawan... yerlah biasanya siapa yang pra sekolah kat situ ... darjah 1 nanti dia akan bersekolah dekat situ jugak...

inilah sekolah pertama aku... sk ledang

banyak pengalaman yang aku dapat bermula dari darjah satu sampai lah darjah 2...selama tiga tahun aku berlajar dekat sini...tapi sayangnya tak lama .... abngku dan kakak iparku seorang guru... jadi apabila permohonan mereka untuk bertukar ke tangkak diluluskan .... aku terpaksa bertukar ke Sk Bandar Tangkak... haha masih ingat aku waktu tu.... menagis nangis taknak tukar sekolah .. yelah .. masa tu zaman kanak kanak ... betul betul menangis sebab taknak tukar sekolah... kata abngku mudah ...  boleh pergi sekolah sama sama ... heheh masa tu kan masih tak matang ... kelakar gile .... satu hari aku tak keluar bilik...merajuk lah kononnye...
Tapi takdir menentukan semuanya .... sekian sahaja entry kali ni...nanti sambung lagi


No comments:

Post a Comment